Kako radi hybrid auto

Kako radi hybrid auto

Kako radi hybrid auto i što je zapravo

Kako radi hybrid auto i kakav je to auto? Jednostavno, hibrid kombinira barem jedan elektromotor s benzinskim motorom za pomicanje automobila, a njegov sustav vraća energiju regenerativnim kočenjem. Ponekad elektromotor obavlja sve poslove, ponekad je to plinski motor, a ponekad rade zajedno. Rezultat je manje izgaranja benzina i, prema tome, bolja potrošnja goriva. Dodavanje električne energije može čak poboljšati performanse u određenim slučajevima.

Uz sve njih, električna energija dolazi iz visokonaponske baterije (odvojene od konvencionalne 12-voltne baterije automobila) koja se nadopunjava hvatanjem energije usporavanja koja se obično gubi zbog topline koju generiraju kočnice u konvencionalnim automobilima. To se događa kroz sustav regenerativnog kočenja. Hibridi također koriste plinski motor za punjenje i održavanje baterije. Automobilske tvrtke koriste različite hibridne dizajne za postizanje različitih zadataka, u rasponu od maksimalne uštede goriva do smanjenja troškova vozila što je moguće niže.

Hibridno električno vozilo ne može se priključiti na punjenje baterije. Umjesto toga, baterija se puni regenerativnim kočenjem i motorom s unutarnjim izgaranjem. Dodatna snaga koju pruža električni motor potencijalno može omogućiti manji motor pa to objašnjava kako radi hybrid auto. Baterija također može napajati pomoćna opterećenja i smanjiti prazan hod motora kada se zaustavi.

Kako radi hybrid auto i koji tipovi postoje

Saznajte kako radi hybrid auto ako je u pitanju paralelni hibrid. U ovom najčešćem dizajnu, električni motor i benzinski motor povezani su u zajedničkim prijenosom koji kombinira dva izvora energije. Taj prijenos može biti automatski, ručni ili kontinuirano promjenjivi mjenjač (CVT). Jedan vrlo popularan hibridni prijenos je CVT s podjelom snage, koji koriste Toyota Prius i Chevrolet Volt. Tip mjenjača i veličina benzinskog motora glavni su čimbenici koji određuju kako će paralelni hibrid ubrzati, zvučati i osjećati se. Marke koje koriste paralelni dizajn uključuju Toyota, Lexus, Hyundai, Kia, Ford, Honda, Lincoln, Nissan i Infiniti.

U drugom tipu dizajna elektromotora pružaju sav potisak i nikada nema fizičke mehaničke veze između motora i kotača. Benzinski motor je tu samo da napuni bateriju. To rezultira iskustvom u vožnji, što je indikativnije za električni automobil, s uglađenijim, snažnim ubrzanjem. Obično je manje vibracija kad se benzinski motor uključi. Međutim, taj se angažman ne događa uvijek u dogovoru s onim što radi vaša desna noga (sjetite se, baterija postavlja zahtjeve), pa bi se motor mogao okretati, dok automobil vozi stalnom brzinom. Nekoga ovo ponašanje zbunjuje i ne može isprva shvatiti kako radi hybrid auto. BMW i3 s proširivačem dometa primjer je serijskog hibrida.

Nadalje, priključni hibrid poboljšava konvencionalni hibridni koncept s puno većim paketom baterija koji se, poput električnog automobila, mora u potpunosti napuniti vanjskim izvorom električne energije – iz vašeg doma, ureda ili javne stanice za punjenje. Ova veća količina skladištenja energije nalik je većem spremniku za plin: omogućuje produženu potpuno električnu vožnju (između 15 i 55 milja, ovisno o modelu) i može značajno smanjiti potrošnju goriva. Zapravo, ako imate kratko putovanje na posao i svaki se dan napunite, većinu ćete vremena raditi na struji. Ako iscrpite potpuno električni domet, automobil se u osnovi pretvara u konvencionalni paralelni hibrid. Chrysler Pacifica je primjer priključnog hibrida.

Kako radi hybrid auto i kakve varijacije postoje

Hondin novi hibridni dizajn, na primjer, ne spada uredno u serijsku ili paralelnu vrstu. U ovom dizajnu, motor većinu vremena okreće generator, poput serijskog hibrida, ali u drugim slučajevima, motor također može izravno pokretati kotače, poput paralelnog hibrida tu postoji jasna distinkcija kod toga kako radi hybrid auto. Potom su tu takozvani hibridi kroz cestu, poput priključnih hibrida iz Volva koji koriste prilično konvencionalni motor s pogonom na prednje kotače i mijenjač uparen sa stražnjom osovinom na električni pogon. Superautomobili Acura NSX, BMW i8 i Porsche 918 Spyder slični su, osim što su njihove osovine s električnim pogonom sprijeda. Svi gore navedeni smatraju se “punim hibridima”, što znači da je elektromotor sposoban sam kretati automobil, čak i ako je na kratkoj udaljenosti. U “blagom” hibridu ne može. Baš kao i u potpuno hibridnom pogonu, električni motor blagog hibrida tu je da pomogne benzinskom motoru u svrhu poboljšanja potrošnje goriva, povećanja performansi ili oboje. Također služi kao pokretač automatskog start-stop sustava, koji gasi motor kad se automobil zaustavi kako bi uštedio gorivo. Tu stavku smo već spomenuli u prethodnim poglavljima pri pojašnjavanju kako radi hybrid auto. Izvorno zamišljeni kao jednostavnije i jeftinije sredstvo za predstavljanje hibridne tehnologije na tržištu, blagi hibridi ne poboljšavaju ekonomičnost goriva u mjeri u kojoj to mogu hibridni sustavi. Kao takvi, nikada nisu uživali istu popularnost. Međutim, u posljednje vrijeme vraćaju se blagi hibridni pogonski sklopovi, što dokazuje usvajanje 48-voltnih električnih podsustava u vozilima kao što su Ram 1500, Mercedes-Benz E-klase i Audi A6, A7 i A8. U osnovi, automobilske tvrtke sada primijenjuju blagu hibridnu tehnologiju na gotovo svaki novi model. U ne tako dalekoj budućnosti odgovor na pitanje “što je hibrid? ” može biti “svi auti”.

Tagovi:

Više članaka

Problem sa dizanjem spolnog organa

Problem sa dizanjem spolnog organa

Najveći uzrok erektilne disfunkcije, tj. kada je problem sa dizanjem spolnog organa u pitanju, u mladih je anksioznost. Recimo da vam je vruće s nekim, vrijeme je za show, ali vaš prijatelj se

Gdje kupiti Kamagru

Gdje kupiti Kamagru

Problem erektilne disfunkcije je nekada bio najava krize srednjih godina ili čak samo starački problem, no u modernom vremenu, zbog stresnog načina života pogađa sve dobne skupine muškaraca. Is

Kitovi u jadranskom moru

Kitovi u jadranskom moru

Kitovi u Jadranskom moru koji plivaju zajedno sa dupinima na snimci proširile su se na društvenim mrežama, što je potaknulo sugestije da je priroda “napokon dobila malo mira” tijekom pandemije koronav